Помогите составить вопросы

  • Народ помогите составить вопросы по теме Moscow! Причем такие, чтоб каждый вопрос был как устная тема для рассуждения. Может каждый по вопросику задаст и мое домашнее задание будет готово! Плииз очень прошу! Заранее спасибо!

  • How many people live in Moscow? Were they all born there? If they were not, what did they go to Moscow for?

    When was Moscow founded? Who was Moscow founded by? What is the age of Moscow?

    What sights can we see in Moscow? What is the most important one? When was it built?

    Is Moscow the most beautiful city in Russia? Why? Why not?

    It is said that Moscow is very expensive city to live in. Why? If yes, give some examples.

    Достаточно? Если нужен перевод вопросов, обращайтесь. Ответы ищите сами. :)

  • я не могу составить вопросы по английски.можите помоч?

  • Ира, тебя интересуют вопросы на определённую тему или образование вопросительной формы в принципе?)

  • помогите составить вопросы по двум предложениям. я составила, препод говорит не правильно!!1. The upright drilling machines, in turn, are classified as heavy duty, plane and sensitive.
    - Are the upright drilling machines, in turn, classified as heavy duty, plane and sensitive?
    - Are the upright drilling machines, in turn, classified or not as heavy duty, plane and sensitive?
    -Which machines, in turn, are classified as heavy duty, plane and sensitive?
    - What are &&&&&&
    - The upright drilling machines, in turn, are classified as heavy duty, plane and sensitive, are not they?

    2. The column equipped with a gearbox providing a wide range of speeds has a feed mechanism.
    - Does the column have equipped with a gearbox providing a wide range of speeds mechanism?
    - Does the column have a feed equipped with a gearbox providing a wide range of speeds mechanism or not?
    - Why does the column have equipped with a gearbox providing a wide range of speeds mechanism?
    - What have a feed equipped with a gearbox providing a wide range of speeds mechanism?
    - The column equipped with a gearbox providing a wide range of speeds has a feed mechanism, do not they?

  • zonary помогите, пожалуйста составить 5 типов вопросов на : The column equipped with a gearbox providing a wide range of speeds has a feed mechanism.

  • 1.У Вас 2 вопроса к подлежащему (1 из них с ошибкой) и нет специального. К тому же альтернативный вопрос слишком упрощен.
    1)общий - у Вас правильно.
    2)альтернативный:
    Are the upright drilling machines classified as heavy or light duty?
    3)к подлежащему:
    Which machines... у Вас правильно.
    4)специальный( а у Вас к подл., к тому же нужно What IS...)
    How are the upright drilling machines classified?
    5)с хвостиком - у Вас правильно.

    2.Здесь Вы напутали.
    от начала предложения до слова speeds включительно это всё подлежащее. Я в своих вопросах буду его обозначать SUBJECT, а то слишком много писать.
    1)Does SUBJECT have a feed mechanism?
    2)Does SUBJECT have a feed mechanism or does it not have it?
    3)What does SUBJECT have?
    4)What has a feed mechanism?
    5)..., doesn't it?

  • ЛЮДИ!!!помогите пожалуйста составить разделительный,общий,альтернативный и 2 специальных вопроса к предложению
    It takes a lot of energy
    + преобразовать предложение в отрицательное!
    срочно нужно!!!HELP!!

  • Если я не ошибаюсь, то будет так:
    It doesn`t take a lot of energy. - отрицание.
    Does it take a lot of energy? - общий
    Does it take a lot of energy or times? - альтернативный
    It take a lot of energy, doesn`t it? - разделительный
    А вот специальных, еще и 2.. тут я пас. какой то бред получается, типа What takes a lot of energy?

  • 1.разделительный:
    It takes a lot of energy, doesn't it?
    2.общий:
    Does it take much energy?
    a lot of=much, но в вопросе и отрицании ЖЕЛАТЕЛЬНО брать MUCH, а не A LOT OF
    3.альтернативный:
    Does it take much or little energy?
    4.специальные:
    What does it take?
    How much energy does it take?
    отрицательное:
    It doesn't take much energy.